ias insida

shopping inredning familjeliv

Disa My Maria

Publicerad 2011-06-07 21:20:34 i Allmänt


Disa med prästen Magnus


Min mamma hade i vanlig ordning tryckt servetter


Vit princesstårta med rosa rosor


Vi hade en liten tävling som gick ut på att gissa hur mycket Disa vägde
på 3-månaders kontrollen. Hennes gammelfarfar kom närmst och vann 
denna burk. Idén fick jag från
Camillas blogg.


Det ska börjas i tid! Disa fick en mini BMW av sina farbröder/faddrar.


Lilla F lekte med ballongerna


I lördags döptes Disa i samma kyrka som jag döptes i för 30 år sedan, iklädd 
min gamla dopklänning. Det var en fin ceremoni med mycket sång och när
mannens kusin sjöng Uno Svenningssons "Skymtar för en stund" blev jag så rörd.
Jag har lyssnat väldigt mycket på Sara Isakssons version och tänkt att jag ville ha
den på mitt barns dop. J är bara 14 år och redan så duktig! det blev precis så bra
som jag hade tänkt mig. Hon sjöng också Peter LeMarcs "Handens fem fingrar", även 
den har jag lyssnat mycket på. Det var en familj till samtidigt som oss så vi fick välja
varsin psalm. Vi valde 791-"Du vet väl om att du är värdefull" och den andra familjen
hade valt psalm 606-"Det gungar så fint" och "Det gåtfulla folket". 

Efter dopet samlades vi på Församlingsgården, åt kall buffé med kyckling, lax, 
färskpotatssallad och marinerade grönsaker sen blev det tårta och presentöppning

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2011-06-08 09:26:03

Tack Disa för att jag fick vara med på ditt dop :)

Du var sötast och så duktig.

Kram

Postat av: Malin S

Publicerad 2011-06-12 14:13:50

Vilket vackert dop ni fick uppleva!

Skymtar för en stund (Sara Isakssons version) har jag fällt många tårar till. Blir alltid så himla rörd när jag hör den =)

Postat av: Smsa Låna

Publicerad 2011-07-19 20:30:12

Kul sida! Hur länge har du haft din sida?

Postat av: Ia

Publicerad 2011-07-20 11:35:10

Kul att du gillar min blogg :-) jag startade den i februari 2010.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela