ias insida

shopping inredning familjeliv

37+0

Publicerad 2011-02-07 17:05:27 i Allmänt

Barnet

Barnet är ca 35 cm långt från huvud till stjärt och vikten ungefär 3 kg.
Nu betraktas barnet som fullgånget och är redo för sin resa till livet utanför
livmodern.  Det lagrar näring i sina organ för att klara eventuella påfrestningar
vid förlossningen. Barnet tränar sina lungor genom att dra in och trycka ut
fostervatten i dem. Nu ligger de flesta startklara med huvudet nedåt. 

Mamma

Det kan vara dags när som helst nu, men många går längre än 40 veckor.
Nu är det vanligt att känna förvärkar. Livmodern blir hård i ungefär 30 sekunder
och sedan slappnar den av. Många barn sjunker djupare ner i bäckenet nu, som
är utvidgat och brösten producerar råmjölk.

Jag

Jobbar fortfarande heltid och planerar att göra det minst två veckor till. Mår fortsatt
bra och känner mig inte speciellt tung men är trött på det eviga sparkandet. Blir anfådd
av ingenting men cyklar fortfarande till jobbet. Några tycker att magen har sjunkit och 
gissar att jag inte kommer gå 40 veckor. Den tanken gjorde mig lite nervös eftersom 
jag ställt in mig på att gå över i alla fall 1 vecka. Favoritgodiset just nu är Japp :-)


Tänk att det snart är dags!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela