ias insida

shopping inredning familjeliv

Älskar julen

Publicerad 2010-11-22 10:49:46 i Allmänt

  



December är en av mina favoritmånader och jag vill knappt att den ska börja
för när den väl kommer så går den så fort. Jag är helt klart en sådan som gillar 
förberedelserna mer än själva julhelgen. I torsdags kunde jag inte bärga mig
längre, så lite av pyntet som jag plockat upp från källaren åkte fram. Och igår
fick även adventsstjärnorna komma fram. 

Som ni säkert förstått så älskar jag att baka, och det ligger redan två påsar saffran 
i skafferiet och väntar på mig. Jag bakar alltid minst två omgångar lussakatter och 
i år är jag sugen på att testa Saffrans- och romsnurror á la Leila
Julgodis med marsipan, knäck och kola har jag aldrig varit så förtjust i men 
Leilas smarriga Cornflakes crisp är ett måste på gottebordet. I år tänkte jag 
även försöka mig på att sätta ihop och dekorera ett pepparkakshus. På den fina  
bloggen Kryddburken fick jag massor med inspiration. 

En annan sak jag ska roa mig med innan jul är att plöja igenom min favorit bland
julkalendrarna "Julpussar och Stjärnsmällar" från 1986. Igår när jag satt och bläddrade
i Amelia jul såg jag att den äntligen har kommit ut på DVD så jag snabbade mig att 
klicka hem ett exemplar. Den röda mysdressen från H&M är också på väg hem till mig,
om den är lika skön som den ser ut är jullovsmornarna räddade! 
  

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2010-11-22 20:01:31

Haha, javisst är det förberedelserna som är roligast! Mitt adventspynt åkte upp igår och i lördags köpte jag också två paket saffran = )Leilas cornflakes crisp lät ju gott det får man kanske testa...Kan intyga att mjukisdressen från H&M är jätteskön, har nämligen en likadan = )

Postat av: Ia

Publicerad 2010-11-25 10:13:21

Om det är Tobias Annika som har kommenterat är jag ganska säker på att jag hade med mig Corn flakes crisp till er en jul. Längtar efter dressen! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela